“All great things begin with a vision…a dream,” Estée Lauder said. Og da hun bestemte seg for å etablere et skjønnhetsfirma i 1946, hadde hun en tydelig visjon for fremtiden - en visjon som senere viste vei i alt hun gjorde. Det hun imidlertid ikke hadde sett for seg, var at hun skulle setter standarden for hele skjønnhetsindustrien i flere tiår fremover. Fra produkt til emballasje og ansettelse av de riktige personene til hennes nyetablerte selskap, innledet Estée Lauder en ny æra innenfor skjønnhet. Now, as we celebrate the 60th anniversary of Re-Nutriv, the first luxury cream Estée herself created in 1956, here are five facts you may not have known about our legendary founder.
1. Hun ønsket ikke at kundene hennes skulle kjøpe mange produkter. (Faktisk!) "Selg aldri en kunde en vare hun ikke ønsker eller trenger," skrev hun. Salg var selvfølgelig viktig i arbeidet med å utvikle selskapet, men Estée mente at den ideelle skjønnhetsrutinen ikke krevde mer enn noen få produkter, som ikke tok mer enn 3 minutter hver morgen og kveld. Ingen omfattende ritualer nødvendig.
2. Hun skapte det aller første serumet. I dag er hyllene i parfymeriene fulle av dem, men i 1982, var Night Repair - som det opprinnelig het - revolusjonerende. Estée var en av de første til å forstå at huden reparerer seg seg best om natten, og at en lett tekstur (som vi nå kjenner som et serum), kunne trekke dypere inn i hudens overflate. Night Repair var også det første serumet som kom i en apoteklignende brun flaske, som skulle bidra til å beskytte formelens aktive ingredienser.
Alle gode ting starter med en visjon ... en drøm.
3. Hun møtte selv alle potensielle ansatte ansikt til ansikt. Selv etter at hennes lille firma hadde vokst til et selskap, ønsket Estée å kjenne alle ansatte. “I don’t look at their resumes…I look at them,” she told the Boston Sunday Globe in 1969. "Beslutningen min er basert på kjemisk reaksjon."
4. Hun endret parfymeindustrien. Før hun skapte Youth-Dew Bath Oil i 1953, var det uhørt at kvinner skulle kjøpe dufter til seg selv. Parfyme skulle bare brukes til spesielle anledninger, og kvinner overlot til mannen i sitt liv å gi parfyme i gave. Men ved å selge Youth-Dew som en badeolje som også kunne brukes som parfyme, ga Estée kvinner lov til å kjøpe en duft til seg selv og skjemme seg bort i den når de måtte ønske.
5. Hun hadde en intens kjærlighet overfor blomster, som spilte en rolle i alle produkter hun skapte. Hun så på blomster som en kontinuerlig kilde til inspirasjon. As she told House & Garden magazine in 1980, “What’s the great secret to vitality? Det er å omgi deg selv med ting som vokser, som planter og blomster." Det er kanskje ikke overraskende at blomster spiller en spesielt viktig rolle i vår nyeste Re-Nutriv-kolleksjon, Ultimate Lift Regenerating Youth. Den inneholder en eksklusiv Floralixir™ Dew, som består av to fantastiske blomster, Himalayan Gentian og Brasil Everlasting, begge kjent for sine evner til å vokse i ekstreme klima.